Jak wdrożyć CRM

Wykorzystaj system CRM jako część swojej strategii

Podstawowe funkcje systemów CRM obejmują zbieranie, analizowanie, łączenie i wykorzystywanie danych klientów. Profesjonalne działy sprzedaży, serwisu i marketingu intensywnie korzystają z danych zapisanych w CRM. Jako narzędzie, system CRM zapewnia komplet informacji o klientach organizacji i wspiera wszystkich pracowników w firmie w pracy w sposób jednolity i zorientowany na klienta. Bazując na rzetelnych informacjach ustalanie priorytetów  jest skuteczniejsze i sprawia, że procesy są bardziej dostosowane do potrzeb klientów. Początkowa inwestycja w system CRM opłaca się: skuteczne i efektywnie realizowane procesy wpływają na uzyskiwanie szybkiego zwrotu z inwestycji.

Rozwijaj wewnętrzne struktury i usprawniaj procesy

Wprowadzenie lub wymiana systemu CRM jest dobrą okazją do analizy i optymalizacji istniejących a nie zawsze działających procesów. Identyfikacja słabych punktów w dotychczasowym sposobie działania pomaga lepiej sprecyzować wymagania dotyczące oprogramowania. Na podstawie aktualnego stanu, można zdefiniować pożądany stan docelowy. Na tym etapie bardzo ważne jest, aby odróżnić to co jest niezbędne od tego, co po prostu „fajnie mieć”.

Zdefiniuj swoje cele CRM

Skoncentruj się na udokumentowaniu procesów i celów CRM, opierając się na analizie procesów a nie na specyficznych funkcjach oprogramowania. Jednolita baza klientów nigdy nie powinna być Twoim celem, ale środkiem do jego osiągnięcia. Pozwól dostawcy rozwiązania zrozumieć Twoje procesy i wynikające z nich wymagania. Pozwól, aby przełożył je na wymagania techniczne. Jeżeli dostawca wie co robi – zrobi to dobrze (jeżeli nie wie – znajdź innego). Tylko w ten sposób zagwarantujesz sobie, że otrzymasz dokładnie takie rozwiązanie, którego potrzebujesz.

Zadbaj o właściwy zespół projektowy

Wdrożenie systemu CRM wpływa na wszystkie obszary organizacji, dlatego tak ważnym elementem jest udział wszystkich zainteresowanych stron od najwcześniejszej fazy projektu. Z jednej strony, wprowadzanie systemu CRM musi być wspierane przez najwyższy poziom zarządzania w firmie,  z drugiej strony, wszystkie działy, które będą korzystać z systemu muszą być również reprezentowane w zespole projektowym. To punktu widzenia użytkownika jest decydującym czynnikiem sukcesu wdrożenia i muszą być brane pod uwagę zdania każdego członka zespołu. Jeżeli ludzie mają czuć się odpowiedzialni, muszą wiedzieć, że będą wysłuchani.

 

Customer experience

Tylko pozytywne doświadczenia klientów w kontaktach z Twoją firmą sprawią, że będą wracać. Zrób coś ponad ich oczekiwania, zaskocz ich. Dostarcz im nie tylko Produkt ale również Wartość. To sprawi, że staną się bardziej zaangażowani, bardziej lojalni i w konsekwencji…

Koncepcja CRM

W czasach, gdy kapitał i technologia nie stanowią już bariery rozwoju organizacji a każda branża odczuwa dramatyczne zagęszczenie rynku i mnogość konkurencyjnych podmiotów, kluczem do sukcesu pozostaje sprzedaż.

Oprogramowanie CRM

Za darmo czy za pieniądze? Na własność czy wynająć? W chmurze czy na własnych serwerach? Gotowe czy stworzyć od podstaw? Systemów klasy CRM jest na rynku tysiące, który z nich wybrać, żeby podjęta decyzja przyniosła spodziewane korzyści?