Podstawowe funkcje systemów CRM obejmują zbieranie, analizowanie, łączenie i wykorzystywanie danych klientów. Profesjonalne działy sprzedaży, serwisu i marketingu intensywnie korzystają z danych zapisanych w CRM. Jako narzędzie, system CRM zapewnia komplet informacji o klientach organizacji i wspiera wszystkich pracowników w firmie w pracy w sposób jednolity i zorientowany na klienta. Bazując na rzetelnych informacjach ustalanie priorytetów jest skuteczniejsze i sprawia, że procesy są bardziej dostosowane do potrzeb klientów. Początkowa inwestycja w system CRM opłaca się: skuteczne i efektywnie realizowane procesy wpływają na uzyskiwanie szybkiego zwrotu z inwestycji.
Wprowadzenie lub wymiana systemu CRM jest dobrą okazją do analizy i optymalizacji istniejących a nie zawsze działających procesów. Identyfikacja słabych punktów w dotychczasowym sposobie działania pomaga lepiej sprecyzować wymagania dotyczące oprogramowania. Na podstawie aktualnego stanu, można zdefiniować pożądany stan docelowy. Na tym etapie bardzo ważne jest, aby odróżnić to co jest niezbędne od tego, co po prostu „fajnie mieć”.
Skoncentruj się na udokumentowaniu procesów i celów CRM, opierając się na analizie procesów a nie na specyficznych funkcjach oprogramowania. Jednolita baza klientów nigdy nie powinna być Twoim celem, ale środkiem do jego osiągnięcia. Pozwól dostawcy rozwiązania zrozumieć Twoje procesy i wynikające z nich wymagania. Pozwól, aby przełożył je na wymagania techniczne. Jeżeli dostawca wie co robi – zrobi to dobrze (jeżeli nie wie – znajdź innego). Tylko w ten sposób zagwarantujesz sobie, że otrzymasz dokładnie takie rozwiązanie, którego potrzebujesz.
Wdrożenie systemu CRM wpływa na wszystkie obszary organizacji, dlatego tak ważnym elementem jest udział wszystkich zainteresowanych stron od najwcześniejszej fazy projektu. Z jednej strony, wprowadzanie systemu CRM musi być wspierane przez najwyższy poziom zarządzania w firmie, z drugiej strony, wszystkie działy, które będą korzystać z systemu muszą być również reprezentowane w zespole projektowym. To punktu widzenia użytkownika jest decydującym czynnikiem sukcesu wdrożenia i muszą być brane pod uwagę zdania każdego członka zespołu. Jeżeli ludzie mają czuć się odpowiedzialni, muszą wiedzieć, że będą wysłuchani.
info@solucon.pl
Adres korespondencyjny:
Uniwersytecka 21 lok. 26
40-007 Katowice
KRS: 0000536213
REGON: 243683752
NIP: 9542750535