Gdyby oceniać oprogramowanie CRM wyłącznie na podstawie specyfikacji funkcjonalnej opisanej przez producenta systemu, to należałoby dojść do wniosku, że wszystkie są takie same. Każdy CRM ma bazę klientów, osób kontaktowych, wszędzie rejestrujemy kontakty z klientami, planujemy pracę w kalendarzu, rejestrujemy szanse handlowe, oferty i zamówienia. To trochę jakby specyfikacja producentów samochodów sprowadzała się do opisu, że oferowany pojazd posiada kierownicę, cztery koła, silnik i skrzynię biegów.
Nie należy się zatem skupiać na oczywistych cechach oprogramowania CRM (chociaż należy je znać). Te oczywiste zaobserwujemy w trakcie prezentacji. Nie powinno mieć znaczenia ile numerów telefonów czy ile adresów będzie można zapisać na karcie klienta, bo jeżeli system jest otwarty i konfigurowalny, to struktura tych informacji będzie dokładnie taka, jak sobie zażyczymy. Bardziej interesujące będą te elementy, które w praktycznym zastosowaniu pozwolą na błyskawiczne reagowanie na sytuację rynkową i dopasowanie oprogramowania do realizowanych procesów. System CRM musi być w każdej chwili gotowy na zbieranie takich danych, jakie akurat są wymagane, na raportowanie tych wskaźników, które teraz są potrzebne i na wsparcie takich procesów, jakie akurat są realizowane.
W biznesie nie ma vacatio legis, nie ma czasu na długotrwałe przygotowywanie aplikacji do aktualnych potrzeb. Albo zdążysz wykorzystać swoją szansę przed konkurencją, albo zostaniesz jednym z wielu.
info@solucon.pl
Adres korespondencyjny:
Uniwersytecka 21 lok. 26
40-007 Katowice
KRS: 0000536213
REGON: 243683752
NIP: 9542750535