Oprogramowanie CRM

Za darmo czy za pieniądze? Na własność czy wynająć? W chmurze czy na własnych serwerach? Gotowe czy stworzyć od podstaw? Systemów klasy CRM jest na rynku tysiące, który z nich wybrać, żeby podjęta decyzja przyniosła spodziewane korzyści?

Na rynku oferowane są setki różnych aplikacji klasy CRM. Począwszy od prostych programów na otwartej licencji (czyt.: darmowych) po zaawansowane rozwiązania dużych i uznanych producentów. Na pierwszy rzut oka trudno dostrzec rzeczywistą różnicę, jako że specyfikacje funkcjonalne, jak to się na ogół ma w dziedzinie oprogramowania, są podobne, a często wręcz identyczne. Jak więc wybrać wśród nich to właściwe, które rzeczywiście będzie wsparciem dla działań biznesowych a nie kolejnym gadżetem, który „trzeba mieć bo inni też mają”.

Gdyby oceniać oprogramowanie CRM wyłącznie na podstawie specyfikacji funkcjonalnej opisanej przez producenta systemu, to należałoby dojść do wniosku, że wszystkie są takie same. Każdy CRM ma bazę klientów, osób kontaktowych, wszędzie rejestrujemy kontakty z klientami, planujemy pracę w kalendarzu, rejestrujemy szanse handlowe, oferty i zamówienia. To trochę jakby specyfikacja producentów samochodów sprowadzała się do opisu, że oferowany pojazd posiada kierownicę, cztery koła, silnik  i skrzynię biegów.

Ale przecież tak nie jest. Jeżeli rzeczywiście przyjrzymy się takiej specyfikacji to zauważymy, że są tam inne elementy, takie jak przyspieszenie, poziom spalania, ilość poduszek powietrznych czy jakość sprzętu audio.

Nie należy się zatem skupiać na oczywistych cechach oprogramowania CRM (chociaż należy je znać). Te oczywiste zaobserwujemy w trakcie prezentacji. Nie powinno mieć znaczenia ile numerów telefonów czy ile adresów będzie można zapisać na karcie klienta, bo jeżeli system jest otwarty i konfigurowalny, to struktura tych informacji będzie dokładnie taka, jak sobie zażyczymy. Bardziej interesujące będą te elementy, które w praktycznym zastosowaniu pozwolą na błyskawiczne reagowanie na sytuację rynkową i dopasowanie oprogramowania do realizowanych procesów. System CRM musi być w każdej chwili gotowy na zbieranie takich danych, jakie akurat są wymagane, na raportowanie tych wskaźników, które teraz są potrzebne i na wsparcie takich procesów, jakie akurat są realizowane.

W biznesie nie ma vacatio legis, nie ma czasu na długotrwałe przygotowywanie aplikacji do aktualnych potrzeb. Albo zdążysz wykorzystać swoją szansę przed konkurencją, albo zostaniesz jednym z wielu.


 

Customer experience

Tylko pozytywne doświadczenia klientów w kontaktach z Twoją firmą sprawią, że będą wracać. Zrób coś ponad ich oczekiwania, zaskocz ich. Dostarcz im nie tylko Produkt ale również Wartość. To sprawi, że staną się bardziej zaangażowani, bardziej lojalni i w konsekwencji…

Koncepcja CRM

W czasach, gdy kapitał i technologia nie stanowią już bariery rozwoju organizacji a każda branża odczuwa dramatyczne zagęszczenie rynku i mnogość konkurencyjnych podmiotów, kluczem do sukcesu pozostaje sprzedaż.

Aurea CRM

Aurea CRM to rozwiązanie, które nie tylko w 100% sprosta Twoim wymaganiom, ale również podpowie Ci, czego mógłbyś jeszcze oczekiwać od oprogramowania klasy CRM.