W czasach, gdy kapitał i technologia nie stanowią już bariery rozwoju organizacji a każda branża odczuwa dramatyczne zagęszczenie rynku i mnogość konkurencyjnych podmiotów, kluczem do sukcesu pozostaje właśnie sprzedaż. Ale jak sprzedawać? Jak się wyróżnić wśród tłumu konkurencyjnych interesów, jak dać się zauważyć, jak spowodować, że to nasza oferta będzie atrakcyjniejsza od innych, jak zatrzymać klientów?
Koncepcja CRM (ang. customer relationship management) powstała w odpowiedzi na te właśnie pytania. Założenia będące podstawą tej koncepcji brzmią:
Podejście CRM do zarządzania polega na budowaniu, utrzymywaniu i poprawianiu indywidualnych relacji z klientami a jego głównym celem jest identyfikacja kluczowych dla organizacji klientów, zastosowanie wobec nich odpowiednich strategii utrzymywania efektywnej współpracy, wpływanie na wzrost zadowolenia tych klientów poprzez budowanie z nimi długotrwałych relacji, jak również kształtowanie ich lojalności wobec naszej firmy.
Strategia CRM definiuje sprzedaż jako ciągły proces obejmujący swoim zasięgiem całość organizacji i wszystkich jej pracowników. Koncentruje się na wspieraniu czynności marketingowych, sprzedażowych oraz wszelkich działań związanych z obsługą klienta poprzez skierowanie uwagi na potrzeby konsumenta, ze szczególnym uwzględnieniem wzorców zachowań. Celem strategii CRM jest wykształcenie takich wewnętrznych i zewnętrznych relacji z konsumentem, które w bezpośredni sposób wpływają na zwiększenie zysku i produktywności przedsiębiorstwa.
info@solucon.pl
Adres korespondencyjny:
Uniwersytecka 21 lok. 26
40-007 Katowice
KRS: 0000536213
REGON: 243683752
NIP: 9542750535